کشف کتری و قوری لعابی گلدار متعلق به ناصر الدین شاه در مشهد

مدل سازی بار کتری و قوری لعابی گلدار برای پیش بینی به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفته است. به عنوان مثال و منابع موجود در آن را ببینید، جایی که مدل‌های احتمالی مختلف برای وسایل چند حالته توسعه داده شده‌اند.

در یک رویکرد مدل‌سازی با وضوح بالا برای ضبط عملیات کتری و وسایل مشابه که مدت زمان کوتاهی دارند، اما به دلیل ماهیت بسیار اوج (مسیخ‌دار) تقاضای آنها، تأثیر زیادی بر شبکه توزیع دارند، توسعه داده شده است.

چارچوب عمومی برای پیش‌بینی بار در سطح دستگاه در بر اساس شناخت فعالیت‌های کلیدی مصرف‌کننده انرژی مورد مطالعه قرار گرفت. با این حال، هیچ نتیجه عملکردی ارائه نشده است.

تأثیر برنامه‌های بهره‌وری انرژی بر پیش‌بینی بلندمدت بار دستگاه برای پاسخ به تقاضا، عمدتاً بر روشنایی مورد مطالعه قرار گرفته است. در  روش‌های مختلف مبتنی بر یادگیری ماشین و تصادفی توسعه داده شده‌اند.

برای پیش‌بینی روشن یا خاموش شدن یک دستگاه خاص در آینده نزدیک، مقایسه می‌شوند. توجه داریم که هیچ یک از رویکردهای قبلی دقت مدل‌سازی/پیش‌بینی را هنگام اعمال بر روی کتری تخمین نمی‌زند، و نه بازده انرژی یا صرفه‌جویی مرتبط با استفاده بهینه انرژی از دستگاه را تعیین می‌کند.

در این بخش، این فرض رایج را که استفاده از کتری غیرتصادفی و قابل پیش بینی است با مطالعه نمونه ای از 14 خانوار بریتانیا، با اشغال های مختلف در یک دوره حدود 2 ساله آزمایش می کنیم.

ما از اندازه‌گیری‌های توان فعال نظارت بر کتری در سطح دستگاه از مجموعه داده‌های اندازه‌گیری الکتریکی ، با استفاده از همان شناسه خانه، به عنوان مثال، خانه 1،2 و غیره، برای تکرارپذیری استفاده می‌کنیم. جزئیات بیشتر در مورد مطالعه و ابزار جمع آوری داده ها را می توان در  یافت.

علاوه بر این، ما ابزارهایی را برای کمی سازی و تجسم استفاده از کتری و مصرف انرژی آن در یک خانوار و در بین خانوارها با استفاده از حسگرهای قدرت در سطح دستگاه یا داده‌های کنتور هوشمند در سطح کل و اعمال نظارت بر بار دستگاه غیر نفوذی یا تفکیک از کل بار ارائه می‌کنیم.

کار ارائه شده در اینجا بر اساس کار قبلی ما است، که یک تحلیل اولیه از استفاده از کتری در چند خانه را بدون توجه به استفاده فصلی و عوامل مؤثر بر استفاده انجام می دهد.