کرانچی پنیری چی توز باعث یادگیری بیشتر دانش آموزان در مدرسه می شود

روش‌های حسی، مکانیکی و صوتی برای ارائه داده‌ها در مورد کرانچی پنیری چی توز استفاده شده است. اندازه گیری های حسی شامل نیروی گاز گرفتن و شدت صدا است.

تکنیک های مکانیکی شبیه جویدن است و شامل انعطاف، برش و فشرده سازی است. تکنیک‌های آکوستیک فرکانس، شدت و تعداد رویدادهای صوتی را اندازه‌گیری می‌کنند.

محتوای آب و روغن به تردی و تردی کمک می کند که جنبه زمانی نیز دارد. اطلاعات موجود در ادبیات در این مقاله برای ایجاد تعاریف تردی و تردی مقایسه شده است.

تردی و ترد بودن ویژگی های بافتی هستند که اغلب با تازگی و سفتی محصولات طبیعی و غذاهای تولید شده مرتبط هستند. در مصاحبه با مصرف کنندگان دریافتند که آمریکایی ها غذاهای ترد و ترد را جذاب و لذت بخش می دانند.

تردی به عنوان چندکاره ترین پارامتر تک بافت یک محصول توصیف می شود، زیرا به طور کلی مورد پسند بود، بافت را تقویت یا متضاد می کرد و ویژگی برجسته بافت مربوط به پخت و پز با کیفیت بالا بود.

مشخص شد که ترد بودن بسیار قابل توجه است، با لذت و سرگرمی همراه است، با گرما در نظر گرفته می شود و به عنوان فعال، پرانرژی و جذاب توصیف می شود.

صداهایی که در حین غذا خوردن ایجاد می شود می تواند درک افراد از رطوبت، بافت و سایر جنبه های غذا را تعدیل کند و ممکن است بر درک طعم تأثیر بگذارد.

ویکرز 52 آزمودنی داشت که صداهای غذا را قضاوت می‌کردند، و متوجه شد که ترد و ترد بیشترین همبستگی مثبت را با دلپذیری نشان می‌دهند.

در آزمون‌های ارتباط واژه‌ای اصطلاحات بافت با 150 شرکت‌کننده، 47 درصد تردی و 29 درصد تردی را تشخیص دادند. هیچ یک از 60 اصطلاح دیگر ذکر شده توسط بیش از 37 پاسخ دهنده ذکر نشده است.

«ترد» گاهی اوقات برای توصیف ویژگی‌هایی که دیگران توصیف می‌کنند به‌عنوان «ترد» استفاده می‌شود و برخی از محققان این اصطلاحات را قابل تعویض می‌دانند.

تردی و ترد بودن یک همبستگی قوی توسط بسیاری از محققان پیدا شده است، اگرچه برخی دیگر پیشنهاد می کنند که آنها به پارامترهای مختلفی اشاره می کنند.

از ویژگی crispy در طول آزمایش پنل حسی دانه‌های ذرت استفاده نکردند زیرا احساس کردند که مفهوم حسی منحصر به فردی را منعکس نمی‌کند.

تردی و تردی به طور سنتی با نیروی مکانیکی مورد نیاز برای فشرده کردن مواد غذایی تا زمانی که به قطعات کوچک شکسته شود مرتبط است، اما این به سهولت شکستگی یا شکنندگی ساختار مربوط به شکستگی است.

همچنین، جنبه‌های شنیدنی برای تردی و تردی وجود دارد که نشان می‌دهد آنها به دلیل ترکیبی از خروجی صوتی و صلبیت سازه یا استحکام مکانیکی آن هستند.

داده های صوتی و مکانیکی به دلیل ماهیت ناهمگون ساختار مواد غذایی در معرض تغییرات زیادی هستند. علاوه بر این، تغییرات با زمان و محیط هنگام توصیف غذاهای ترد که مکانیسم شکست پیچیده تری نسبت به غذاهای ترد دارند (تغییر شکل مکرر و رویدادهای شکستگی بعدی) مهم هستند.

هدف این مقاله ارائه تعاریف تجربی از تردی و تردی در یک پیوستار است که ممکن است هنگام توصیف بافت غذا مورد استفاده قرار گیرد.

این تعاریف ممکن است به عنوان نقطه شروع با ایجاد تنظیمات مربوط به تفاوت های فرهنگی، شرایط آزمون و ویژگی های حالت یک ساختار مورد استفاده قرار گیرد.