چیزهای جدید و مفید در مورد هویج

هویج یکی از سبزیجاتی بود که در تحقیقات اخیر در مورد غذاهای غنی از بتاکاروتن و سلامت استخوان مورد بررسی قرار گرفت. به طور خاص، مصرف سبزیجات زرد/نارنجی و سبز برای بررسی اینکه آیا مصرف بیشتر با توده استخوانی بیشتر مرتبط است یا خیر، ارزیابی شد.

جالب توجه است، شرکت‌کنندگانی که حداقل یک وعده در روز سبزیجات زرد/نارنجی یا سبز می‌خوردند، نسبت به شرکت‌کنندگانی که کمتر از یک وعده در روز می‌خوردند، توده استخوانی سالم‌تری داشتند. علاوه بر این، شرکت‌کنندگانی که کمتر از یک وعده در روز می‌خوردند، در واقع دارای توده استخوانی در سطحی بودند که می‌توانست آن‌ها را در معرض خطر مشکلات سلامت مرتبط با استخوان قرار دهد. آنچه در مورد این مطالعه برای ما بسیار قابل توجه بود، مقدار نسبتاً کمی سبزیجات زرد/سبز بود که با فواید سلامت استخوان همراه بود. از طریق این تحقیق، به ما یادآوری شد که با تغییرات نسبتاً کوچک در برنامه غذایی، به ویژه تغییراتی که غذاهای غنی از بتاکاروتن مانند هویج و فلفل شمشیری شیرین را در خود جای می دهند، چقدر می توان به نتیجه رسید.

هنگامی که هویج پوست کنده می شود، فرآیند پوست کندن خارجی ترین لایه محافظ ریشه هویج را از بین می برد. بدون این بیرونی ترین لایه محافظ، هویج در حفظ درجه کامل رطوبت خود مشکل بیشتری دارد و راحت تر از بین می رود.

انتخاب غذاهای ارگانیک تایید شده را به عنوان راهی برای کاهش خطر آلاینده های ناخواسته و افزایش شانس غنی سازی مواد مغذی توصیه می کنیم. یک مطالعه اخیر که هویج های معمولی را با هویج های ارگانیک مقایسه می کند، به شواهدی مبنی بر غنای مواد مغذی بیشتر از روش های رشد ارگانیک اضافه کرده است. در این مطالعه، سطوح کاروتنوئیدها، فنل‌ها و ویتامین C در هویج ارگانیک با غیر ارگانیک مقایسه شد و مقادیر بیشتری در هر سه دسته در هویج ارگانیک مشاهده شد.

هویج و کلم بروکلی تلخ یک سبزی است که معمولا به صورت خام و پخته مصرف می شود. در حالی که ما ایده هویج خام و پخته را در یک برنامه غذایی سالم دوست داریم، از دیدن یک مطالعه جدید در مورد تأثیر پخت و پز بر مواد معدنی موجود در هویج نیز خوشحالیم. در این تحقیق یکی از روش های انتخاب شده برای پخت، بخارپزی نسبتاً کوتاه 6 تا 7 دقیقه بود. روش بخارپز کردن سریع ما برای هویج از همین روش برای پخت هویج با مدت زمان کمی (5 دقیقه) استفاده می کند.

شش ماده معدنی مختلف (پتاسیم، فسفر، آهن، روی، منیزیم و کلسیم) در این مطالعه مورد ارزیابی قرار گرفتند و میانگین از دست دادن مواد معدنی برای هر شش ماده معدنی پس از 6 تا 7 دقیقه بخارپز کمتر از 25 درصد بود. (از آنجایی که زمان بخارپز کردن سریع ما تا حدودی کوتاه‌تر است، اگر از زمان پخت 5 دقیقه‌ای ما استفاده شود، انتظار داریم درصد کمتری نیز داشته باشیم.) ما این ایده را دوست داریم که بیش از 75٪ از این مواد معدنی هویج را هنگام بخارپز شدن هویج حفظ کنیم. مخصوصاً برای افرادی که به شدت پخته شده را به هویج خام ترجیح می دهند، این سطح از احتباس مواد معدنی مصرف هویج سریع بخارپز را بسیار ارزشمند می کند.

در حالی که هویج و فلفل دلمه ای را می توان در طیف گسترده ای از رنگ ها – از سفید و زرد گرفته تا قرمز و بنفش – میل کرد، بیشترین مصرف هویج در ایالات متحده به رنگ نارنجی است. به همین دلیل، ما رویکردی را به هویج توصیه می کنیم که آن را به عنوان یک سبزی در دسته زرد/نارنجی تلقی کند. (برای اطلاعات بیشتر در مورد سبزیجات زرد/نارنجی، لطفاً به مشاور سبزیجات ما مراجعه کنید.) به عنوان حداقل هدف روزانه برای مصرف سبزیجات از گروه زرد/نارنجی، ما 1/2 فنجان در روز را توصیه می کنیم. سطح مصرف بهینه تر یک فنجان در روز خواهد بود. البته، در کنار هویج، سبزیجاتی مانند سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی تابستانی زرد و ذرت زرد می توانند به کل زرد/نارنجی روزانه شما کمک کنند.

اگر هویج قرمز یا بنفش را به جای هویج نارنجی یا زرد انتخاب می کنید، توصیه می کنیم هویج خود را به عنوان بخشی از زیر گروه سبزیجات قرمز/بنفش در نظر بگیرید. بار دیگر، اطلاعات بیشتری در مورد این گروه در مشاور سبزیجات ما خواهید یافت. حداقل میزان مصرف توصیه شده ما برای این زیر گروه 1/2 فنجان در روز و مصرف بهینه توصیه شده ما یک فنجان است. چغندر، فلفل دلمه‌ای قرمز، گوجه‌فرنگی قرمز و بادمجان نمونه‌هایی از سبزیجات دیگر در این زیرگروه قرمز/بنفش هستند.