چند نمونه از موارد مصرف هویج در غذا

یخچال پر از هویج؟ در اینجا بهترین دستور العمل برای تهیه وجود دارد.

امروزه: هویج سزاوار بیش از نقش همیشگی خود به عنوان یک غذای خام است. در اینجا نحوه ذخیره، آماده سازی و سرو این ریشه نادیده گرفته شده و نحوه درست کردن بهترین آبگوشتی که در این فصل مصرف کرده اید، آورده شده است.

قیمت هویج نارنجی

تاکنون آبمیوه‌گیری فراتر از انتظارات بوده است، که من بیشتر به کار آن به عنوان آبگوشت‌ساز و به‌ویژه به دستور تهیه آبگوشت هویج و کلم قرمز اسیدی نسبت می‌دهم.  شاید هوای سرد باشد، اما من ترجیح می‌دهم از این آبگوشت در ارائه‌های نه چندان زیبا استفاده کنم، با موادی که بهتر طعم آبگوشت را به خود می‌گیرند. برخی نودل ها و ماهی های سفید پوسته پوسته مانند هادوک به خوبی طعم علف لیمو، لیموترش و چیلی را جذب می کنند. این سوپ را مطمئناً می‌توان گیاهی نیز درست کرد – توفو و قارچ افزودنی‌های عالی هستند – اما هر تعداد از مواد تشکیل دهنده می‌تواند موثر باشد، به خصوص آنهایی که بافت اسفنجی دارند.

چند توصیه عمومی هویج – انتخاب و نگهداری:

هویج باید در لمس سفت شود. از هویج هایی که احساس شل شدن دارند یا دارای لکه های نرم یا ترک هستند خودداری کنید. اگر هویج بخرید که قسمت بالایی آن هنوز چسبیده باشد، سبزی ها باید روشن و تازه به نظر برسند. سبزی ها را قبل از نگهداری هویج بردارید – وقتی هویج را از سبزی جدا کنید مدت بیشتری باقی می مانند.

قیمت صیفی جات

اگر شما فضایی در یخچال خود داشته باشید، هویج و کلم بروکلی خام را در یک کیسه پلاستیکی، سوراخ دار یا باز در سطل سبزیجات خود نگهداری کنید. از نگهداری هویج در نزدیکی سیب یا گلابی خودداری کنید زیرا اتیلن موجود در این میوه ها می تواند باعث فاسد شدن هویج شود. اگر فضایی در یخچال خود ندارید، یک زیرزمین یا کمد خنک نیز کار خواهد کرد.

هویج تازه به خودی خود طعم خوشمزه ای دارد. آنها را با سس هوموس یا پنیر آبی برای یک غذای ساده یا میان وعده سرو کنید. هویج را رنده کنید، ژولین یا رنده کنید و سپس با کلم و سس زنجبیل میزو برای یک سله گیاهی با طراوت بریزید. یا یک سالاد تند و خام با هویج خرد شده، کاین، سیر، روغن زیتون، سرکه و گشنیز درست کنید.

آب پز یا بخارپز: ساده تر، هویج را بجوشانید تا نرم شود، سپس با کره، نمک و هر تعداد سبزی تازه مانند جعفری، شوید، پیازچه، آویشن، نعناع یا گشنیز بپوشانید. یا بعد از جوشاندن، هویج را با هریسا، لیمو، روغن زیتون، سرکه و گشنیز برای یک سالاد مراکشی که روز به روز طعم بهتری دارد، بریزید.

یک غذای جانبی سریع اما شیک درست کنید: هویج ها را به صورت باتوم برش دهید، زیره و دانه های گشنیز را برشته کنید، هویج را با ادویه های برشته شده و کمی کره و روغن تفت دهید، سپس با شربت افرا بپوشانید و بپزید تا هویج ها چنگال شده و کاراملی شوند.

یا هویج های ورقه شده را روی اجاق گاز با کره، نمک، آویشن و آب به مدت 15 دقیقه تفت دهید، سپس درب آن را باز کنید و به پخت ادامه دهید تا مایع آن کم شده و لعاب شربتی روی هویج ها را بپوشاند.

هویج یکی از مواد اصلی موجود در سوپ ها، سوپ ها، سس ها و بریزهای زمستانی است.

برای طعم غلیظ‌تر در سوپ، هویج را قبل از پوره کردن با آب، تفت دهید. این نسخه گیاهی با طعم خامه‌ای و بدون لبنیات نیاز به دم کردن یک آبگوشت سبزیجات با زنجبیل و آویشن دارد و زمان لازم برای کنار هم ریختن آن نیست.

هویج تقریباً خرد شده را با روغن زیتون، نمک و آویشن تازه تفت دهید. یا هویج برشته شده را با هاریسا پوره کنید، سپس روی کروستینی بمالید و روی آن را با کرم فریش برای یک میان وعده مهمانی شیرین و تند بپوشانید.

بهترین مافین صبحانه سالم را با هویج رنده شده، سیب قرمز، گردو خرد شده، کشمش، آرد سبوس دار، خمیر خرما و شیر سویا درست کنید. یا، یک کیک فوق العاده مرطوب با ادویه هل درست کنید که با پنیر خامه ای پوشانده شده است.

هویج، به تنهایی، ترشی‌های عالی می‌سازد، اما وقتی با خیار و تربچه دایکون ترکیب می‌شوند، یک افزودنی عالی برای هر ساندویچی، مخصوصاً باهم می‌سازند. من دوست دارم وقتی هویج فراوانی دارم این دستور غذا را بیرون بکشم زیرا از کل سبزیجات از بالا به پایین استفاده می کند. هویج ها به سادگی و به سرعت روی حرارت زیاد برشته می شوند و پوست آن ها به یک پستوی باشکوه و سرسبز تبدیل می شود. کل غذا با پنیر بورتای غنی و خامه ای پوشیده شده است.

هویج کبابی با لوبیا سفید آهسته پخته شده

هویج وقتی با چاشنی باربیکیو مالیده می‌شود و به آرامی برشته می‌شود، کیفیت گوشتی خاصی پیدا می‌کند و به‌عنوان یک غذای گیاهی می‌درخشد. آنها به تنهایی عالی خواهند بود، اما اگر در کنار لوبیای دودی و ترشی ترشی، چاشنی هائیتی تهیه شده از کلم ترشی، فلفل دلمه ای سبز، کلاهک اسکاچ و حتی بیشتر هویج سرو شوند، حتی بهتر هستند.

گراتن هویج و سیب زمینی با پارمزان و آویشن

این گراتن خامه‌ای هویج برش‌شده را علاوه بر سیب‌زمینی سنتی برای تغییر طعم و بدون از بین بردن راحتی معرفی می‌کند. آویشن تازه طعم زمستانی را به این گراتن می بخشد، اگرچه صرف نظر از فصل، روی میز شام از آن استقبال می شود.

اسموتی هویج و زنجبیل

سعی کنید هویج را به برنامه صبحگاهی خود اضافه کنید. این اسموتی دارای آب پرتقال، زنجبیل و کمی هل برای طعم دادن است، اما بافت ضخیم‌تر آن چیزی نیست، شما همیشه می‌توانید آن را صاف کنید تا به عنوان آبمیوه بنوشید.

هویج و حلوا بلوندی بار

این میله های چسبناک و شیرین که از حلوای گاجار الهام گرفته شده اند، جایی بین کیک هویج، بلوندی و پودینگ انگلیسی هستند. فوق العاده مرطوب و پر از ادویه، این میله ها غذای مناسبی برای شگفت زده کردن دوستداران کیک هویج در زندگی شما هستند.

 

کیک اسنک هویج شکلاتی با فراستینگ پنیر خامه ای

اگر همه شما هویج مصرف کرده اید اما هنوز چیزهای بیشتری برای استفاده دارید، در اینجا یک دستور العمل عالی است. این “کیک میان وعده” شکلاتی مقدار قابل توجهی از هویج رنده شده را پنهان می کند.