پلی کربنات تبریز موجب اعتصاب بازاریان تبریز شد

ماده ضد بلوک را می توان قبل از افزودن به پلی کربنات به زیر 6 تنظیم کرد. عامل ضد بلوک ذاتا pH کمتر از 6 دارد و سیلیس آمورف است که از هیدرولیز تتراکلرید سیلیکون تهیه می شود. اندازه ذرات ترجیحی سیلیس حدود 4 میکرومتر است.

استفاده از سیلیس را می توان برای تهیه ورقه ای کنترل کرد که دارای مقدار تیرگی کمتر از حدود 5 درصد و مقدار بلوک کمتر از حدود 10 پوند باشد. ایکربنات ها پلی استرهای فنل ها و اسید کربنیک هستند.

پلی کربنات تبریز یک زنجیره پلیمری از کربنات بیسفنول A است. مانند رزین استال، رزین پلی کربنات نیز بسیار قوی، مقاوم در برابر شکستگی و انعطاف پذیر است. اما به دلیل مقاومت در برابر سایش کم، نباید روی سطوح اکلوزال استفاده شود.

اما قلیاها به آرامی آن را هیدرولیز می کنند. این یک پلاستیک شفاف است. PC در شرایط غیر تقویت شده استفاده می شود. ترکیبی نادر از خواص مکانیکی مانند سختی، چقرمگی و سفتی دارد. خواص هوازدگی، ضربه، نوری، الکتریکی، خزش، حرارتی و مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش را با سطوح شفافی تقریباً خوب مانند اکریلیک نشان می دهد.

بسیاری از محصولات مفید مانند عینک ایمنی، سپر ایمنی، قطعات تلفن و محفظه ماشین آلات را می توان از این ماده پلیمری تهیه کرد. در صنعت خودروسازی، کامپیوترهای قالب‌گیری تزریقی می‌توانند سطوح بسیار صافی تولید کنند که آن را برای رسوب‌دهی با کندوپاش یا رسوب تبخیر آلومینیوم بدون نیاز به پوشش پایه مناسب می‌سازد.

قاب های تزئینی و بازتابنده های نوری معمولاً از رایانه شخصی ساخته می شوند. به دلیل سبک وزن و مقاومت در برابر ضربه، PC ماده غالب برای ساخت لنزهای چراغ جلو خودرو است. می‌توان آن را لمینیت کرد تا شیشه‌های ضد گلوله بسازد.

اگرچه برای پنجره‌های نازک‌تر، مانند شیشه‌های مقاوم در برابر گلوله در خودروها، مقاوم‌تر در برابر گلوله است. این در سپرها، لنزهای چراغ جلو، محفظه های چراغ سر/عقب، صفحه های امنیتی، کلاه ایمنی و غیره استفاده می شود.

PC را می توان با متراکم کردن مشتقات دی فنوکسی متیلن با دی فنیل کربنات تهیه کرد. PC در حدود 265 درجه سانتیگراد ذوب می شود و قدرت ضربه بسیار بالایی دارد. در برابر آب و بسیاری از ترکیبات آلی دیگر مقاوم است.