سیر تازه ۱۴۰۱ برای شما خوابی آرام به ارمغان می آورد

محققان که مطالعه خود را در مجله تحقیقات پیشگیری از سرطان منتشر کردند، با 1424 بیمار سرطان ریه و 4543 فرد سالم مصاحبه حضوری انجام دادند. از آنها در مورد رژیم غذایی و سبک زندگیشان، از جمله سؤالاتی در مورد سیگار کشیدن و اینکه چند بار سیر می‌خوردند، سؤال شد.

نویسندگان مطالعه نوشتند: “ارتباط محافظتی بین مصرف سیر تازه ۱۴۰۱ خام و سرطان ریه با الگوی دوز-پاسخ مشاهده شده است، که نشان می دهد سیر ممکن است به طور بالقوه به عنوان یک عامل شیمی درمانی برای سرطان ریه عمل کند.

تیمی از کالج کینگ لندن و دانشگاه شرق آنگلیا، هر دو در انگلستان، در مجله BMC Skeletal Disorders گزارش کردند، افرادی که رژیم غذایی آنها غنی از سبزیجات آلیوم بود، سطوح پایین تری از آرتروز داشتند.

نمونه هایی از سبزیجات آلیوم عبارتند از سیر، تره فرنگی، موسیر، پیاز و راکیو. نویسندگان مطالعه گفتند که یافته‌های آنها نه تنها تأثیر احتمالی رژیم غذایی بر نتایج آرتروز را برجسته می‌کند.

بلکه پتانسیل استفاده از ترکیبات موجود در سیر را برای ایجاد درمان‌هایی برای این بیماری نشان می‌دهد.این مطالعه طولانی مدت که شامل بیش از 1000 دوقلو ماده سالم بود.

نشان داد کسانی که عادات غذایی آنها شامل مقدار زیادی میوه و سبزیجات، “به ویژه آلیوم هایی مانند سیر” بود، علائم کمتری از آرتروز اولیه در مفصل ران داشتند.

بر اساس مطالعه ای که در مجله شیمی درمانی ضد میکروبی منتشر شد، دی آلیل سولفید، ترکیبی در سیر، 100 برابر بیشتر از دو آنتی بیوتیک محبوب در مبارزه با باکتری کمپیلوباکتر موثر بود.

باکتری کمپیلوباکتر یکی از شایع ترین علل عفونت روده است. نویسنده ارشد، دکتر از دانشگاه ایالتی واشنگتن، گفت: “این کار برای من بسیار هیجان انگیز است.