سیب درختی مهاباد موجب گرفتاری یک کشاورز شد

البته همه می دانند که سیب درختی مهاباد تازه خوشمزه و سالم است. اما فقط کسانی که به طور منظم با این میوه ها روی میز ظاهر می شوند می توانند واقعاً از فواید سیب به طور کامل قدردانی کنند. سعی کنید هر روز حداقل یک سیب بخورید.

اگر از فواید سیب در پیشگیری از بیماری‌های مختلف صحبت کنیم، فهرست بزرگی از بیماری‌ها به دست می‌آید که این میوه‌ها به ما در پیشگیری از آن‌ها کمک می‌کنند. شاید مهمتر از همه، مصرف منظم سیب خطر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی را کاهش می دهد.

نتایج مطالعات اخیر ثابت می کند که اثر تقویتی کلی خوردن سیب بر سلامت کل بدن تأثیر مثبت دارد. طبق مطالعات اخیر، مواد مغذی و فیبر موجود در سیب (و همچنین مقدار زیادی ویتامین و عناصر کمیاب) به کاهش سطح کلسترول خون کمک می کند.

بر اساس برخی تحقیقات اولیه توسط متخصصان فنلاند، رابطه مشخصی بین رژیم غذایی با افزایش دوز ریز مغذی‌های موجود در سیب و بهبود قابل توجه در 46 درصد موارد سرطان ریه وجود دارد. به گفته گروه دیگری از محققان، اثرات مضر کلسترول بالا را می توان با خوردن دو عدد سیب در روز یا نوشیدن حدود 0.5 لیتر آب سیب خنثی کرد.

طی چهار سال گذشته، مطالعاتی در کلینیک های مختلف انجام شده است که بر اساس آن دانشمندان به این نتیجه می رسند که بین مصرف منظم سیب تازه و بهبود قابل توجهی در وضعیت بیماران سرطانی در مراحل مختلف بیماری ارتباط وجود دارد.

مطالعات انجام شده در کلینیک مایو نشان می دهد که فلاونوئید کورستین، که بسیار غنی از سیب است، به جلوگیری از رشد سلول های سرطانی پروستات کمک می کند. بر اساس تحقیقات دانشگاه کرنل، فیتوکمیکال های موجود در پوست سیب رشد سلول های سرطانی را تا 43 درصد مهار می کند.

خوردن سیب شیرین (قرمز و زرد) برای غذا و تهیه چای از برگ درخت میوه برای افرادی که مستعد ابتلا به دیابت هستند ارزش ندارد. سیب سطح قند خون را بالا می برد، اما سیب سبز در مقادیر کم، اگر بیماری پیشرفته نباشد، ضرری ندارد.