حقایق تغذیه و فواید سلامتی با خوردن هویج

یک سبزی ریشه است که اغلب ادعا می شود غذای سالمی کامل است. ترد، خوشمزه و بسیار مغذی است. هویج منبع خوبی از بتاکاروتن، فیبر، ویتامین K1، پتاسیم و آنتی اکسیدان ها است. آنها همچنین دارای تعدادی فواید سلامتی هستند. آنها یک غذای مناسب برای کاهش وزن هستند و با کاهش سطح کلسترول و بهبود سلامت چشم مرتبط هستند.

علاوه بر این، آنتی اکسیدان های کاروتن آنها با کاهش خطر ابتلا به سرطان مرتبط است. هویج و فلفل دلمه رنگی در رنگ های مختلفی از جمله زرد، سفید، نارنجی، قرمز و بنفش یافت می شود. هویج نارنجی رنگ روشن خود را از بتا کاروتن، آنتی اکسیدانی که بدن شما به ویتامین A تبدیل می کند، می گیرد.

ارزش غذایی

محتوای آب هویج از 86 تا 95 درصد متغیر است و بخش خوراکی آن از حدود 10 درصد کربوهیدرات تشکیل شده است .هویج حاوی چربی و پروتئین بسیار کمی است. هویج عمدتاً از آب و کربوهیدرات تشکیل شده است. کربوهیدرات ها از نشاسته و قندهایی مانند ساکارز و گلوکز تشکیل شده است. آنها همچنین منبع نسبتاً خوبی از فیبر هستند و یک هویج متوسط ​​(61 گرم) 2 گرم دارد.

فیبر: پکتین شکل اصلی فیبر محلول در هویج است. فیبرهای محلول می توانند با کاهش سرعت هضم قند و نشاسته، سطح قند خون را کاهش دهند. آنها همچنین می توانند باکتری های دوستانه روده شما را تغذیه کنند، که ممکن است منجر به بهبود سلامت و کاهش خطر ابتلا به بیماری شود. علاوه بر این، برخی از فیبرهای محلول می توانند جذب کلسترول از دستگاه گوارش شما را مختل کنند و کلسترول خون را کاهش دهند.

فیبرهای نامحلول اصلی در هویج و کلم بروکلی خام سلولز، همی سلولز و لیگنین هستند. فیبرهای نامحلول ممکن است خطر یبوست را کاهش دهد و حرکات منظم روده را تقویت کند. هویج حدود 10 درصد کربوهیدرات است که از نشاسته، فیبر و قندهای ساده تشکیل شده است. آنها دارای چربی و پروتئین بسیار کم هستند.

ویتامین ها و مواد معدنی: هویج منبع خوبی از چندین ویتامین و مواد معدنی به ویژه بیوتین، پتاسیم و ویتامین های A (از بتاکاروتن)، K1 (فیلوکینون) و B6 است.

ویتامین A: هویج سرشار از بتاکاروتن است که بدن شما آن را به ویتامین A تبدیل می کند. این ماده مغذی بینایی خوب را تقویت می کند و برای رشد، رشد و عملکرد سیستم ایمنی مهم است. بیوتین: یک ویتامین B که قبلاً به عنوان ویتامین H شناخته می شد، بیوتین نقش مهمی در متابولیسم چربی و پروتئین ایفا می کند.

ویتامین K1: همچنین به عنوان فیلوکینون شناخته می شود، ویتامین K1 برای انعقاد خون مهم است و می تواند سلامت استخوان ها را تقویت کند. پتاسیم: یک ماده معدنی ضروری، پتاسیم برای کنترل فشار خون مهم است. ویتامین B6: گروهی از ویتامین های مرتبط، B6 در تبدیل غذا به انرژی نقش دارد.

هویج منبع عالی ویتامین A به شکل بتاکاروتن است. آنها همچنین منبع خوبی از چندین ویتامین B و همچنین ویتامین K و پتاسیم هستند. همچنین می توانید برای اطلاعات بیشتر از سایت ما مشاوره رایگان بگیرید.