با خوردن قارچ خود را از سرطان دور کنید

آنها خاصیت مبارزه با سرطان دارند
اعتقاد بر این است که ترکیبات آنتی اکسیدانی متعدد، از جمله پلی فنل ها، پلی ساکاریدها، ارگوتیونئین، گلوتاتیون، سلنیوم و ویتامین C، پشت خواص بالقوه قارچ دکمه ای خوراکی برای مبارزه با سرطان هستند.

این آنتی اکسیدان ها به مبارزه با اثرات مضر استرس اکسیداتیو کمک می کنند، که منجر به آسیب سلولی می شود که می تواند پیری را تسریع کند و خطر ابتلا به بیماری قلبی و برخی سرطان ها را افزایش دهد.

ترکیبات فنولی اصلی در قارچ سفید فلاونوئیدها و اسیدهای فنولیک هستند که هم به عنوان آنتی اکسیدان و هم به عنوان پرو اکسیدان عمل می کنند.

به عنوان آنتی اکسیدان، آنها به بهبود بقای سلول کمک می کنند، در حالی که به عنوان پرو اکسیدان ها، منجر به مرگ سلولی برای جلوگیری از رشد تومور می شوند.

علاوه بر این، پلی ساکاریدها یکی از ترکیبات فعال زیستی اصلی قارچ صدفی پرورشی ممکن است اثرات ضد سرطانی قوی داشته باشند.

قارچ

یک نوع خاص از پلی ساکارید بتا گلوکان است. این سیستم ایمنی شما را تحریک می کند تا ماکروفاژها و سلول های کشنده طبیعی را فعال کند، که از بدن در برابر عفونت، ارگانیسم های مضر و بیماری ها از جمله سرطان محافظت می کند، قارچ صدفی صورتی همچنین سرشار از گلوتاتیون و ارگوتیونئین است.

گلوتاتیون هم به عنوان یک آنتی اکسیدان و هم به عنوان عامل سم زدایی عمل می کند، به این معنی که به حذف مواد بالقوه مضری که برای بدن خارجی هستند کمک می کند.

در همین حال، ارگوتیونئین از DNA در برابر آسیب اکسیداتیو محافظت می کند.

در نهایت، ویتامین C و سلنیوم دارای خواص ضد سرطانی هستند که تولید سلول‌های محافظ سیستم ایمنی شما را افزایش می‌دهند، از جمله سلول‌های کشنده طبیعی، که به دفاع در برابر سرطان کمک می‌کنند.

علاوه بر این، ویتامین C آنزیم های خاصی را مهار می کند و از گسترش سرطان جلوگیری می کند.

اگرچه تحقیقات دلگرم کننده است، اکثر مطالعات بر روی اثرات ترکیبات قارچ خوراکی اصفهان متمرکز شده اند. هیچ مطالعه ای به طور خاص اثرات خوردن قارچ سفید بر سرطان را ارزیابی نکرده است، بنابراین تحقیقات بیشتری برای تأیید این ادعاها مورد نیاز است.

  • منابع:
    1. Are Mushrooms Good for You?
  • تبلیغات: 
    1. استفاده از سرامیک برای تولید قطعات خودرو
    2. حفظ سلامت جنین با پوشیدن پالتو چرم در بارداری
    3. با استفاده از چسب می توانید مار پیتون را گیر بی اندازید!!
    4. چگونه از چاه فقر به قله ثروت برسیم