امروزه از عصاره ی انجیر نیمه خشک در صنعت رنگ سازی استفاده می شود

انجیر نیمه خشک حاوی مقدار زیادی اگزالات است، بنابراین کسانی که سنگ کلیه دارند یا دارند باید با احتیاط مصرف شود. علاوه بر این، باید اثر ملین ملایم آن  را به خاطر داشته باشید. انجیر سرشار از قند است، بنابراین آن را در حد اعتدال مصرف کنید.

پس از مصرف انجیر به مقدار زیاد، به افراد حساس توصیه نمی شود که برای مدت طولانی زیر نور خورشید بمانند، زیرا ممکن است به دلیل افزایش حساسیت پوست به نور خورشید، تحریک یا بثورات ایجاد شود.

انجیر یکی از قدیمی ترین گیاهان کشت شده متعلق به تیره فیکوس از خانواده توت است. درباره تاریخچه، ویژگی های مثبت و موارد منع مصرف این گیاه را با نام های زیادی می شناسند. انجیر، درخت انجیر، درخت انجیر، انجیر، انجیر، انجیر و فیکوس توت بر اساس برخی گزارش ها، انجیر بیش از 5000 سال است که رشد می کند.

موطن آن استان کریا، استانی در آسیای صغیر است که از آنجا این گیاه به کشورهای مدیترانه گسترش یافت. اولین بار در شبه جزیره عربستان وارد فرهنگ شد و از آنجا توسط فنیقیه، سوریه و مصر به عاریت گرفته شد.

علائم ناخوشایند آن حالت تهوع، ضعف عمومی و سردرد را متوقف می کند. به لطف آنزیم فیسین، درخت انجیر باعث جذب لخته های خون می شود و می تواند ضربان قلب را عادی کند.
انجیر حاوی مقدار کمی از ریزمغذی‌ها است، اما به ویژه سرشار از مس و ویتامین B6 است.

بنابراین فواید بالقوه زیادی برای بدن دارد: هضم را بهبود می بخشد و یبوست را کاهش می دهد، به کنترل چربی و سطح قند خون کمک می کند. شایعاتی در مورد اثر ضد سرطانی وجود دارد، اما تاکنون شواهد تحقیقاتی کافی وجود ندارد.»

از دیگر خواص مفید انجیر مبارزه با بیماری های قلبی عروقی و تقویت سیستم ایمنی است. در عین حال برای زنان در دوران قاعدگی با گرفتگی دردناک مفید است و در دوران بارداری بدن را از پتاسیم و کلسیم اشباع می کند. برای مردان، فایده اصلی تقویت سیستم قلبی عروقی و کاهش خطر حمله قلبی یا سکته با استفاده منظم است.