الکتروپمپ دیزل ساز که به جای سرد کن از آن استفاده می شود

در عملیات واقعی، ایستگاه های الکتروپمپ دیزل ساز جریان محوری اغلب برای مقاصد خاص مختلف برای رفع نیازهای در حال تغییر استفاده می شوند.

با این حال، از آنجایی که ویژگی های هیدرودینامیکی سیستم های پمپ جریان محوری هنگام استفاده برای اهداف خاص هنوز نامشخص است.

برای اولین بار، یک آزمایش ویژگی های انرژی و یک اندازه گیری نوسان فشار برای یک پمپ برای یک مدل سیستم پمپ جریان محوری بزرگ در شرایط هد صفر، پمپ معکوس و تولید برق معکوس انجام شد.

برای حل معادله پیوسته و معادله میانگین رینولدز ناویر-استوکس با مدل در نهایت نتایج شبیه سازی عددی با نتایج تجربی مقایسه می شود.

نتایج نشان می‌دهد که توزیع گرادیان سرعت در پمپ تحت شرایط سر نزدیک صفر یکنواخت است و هیچ برخورد جریان و پدیده رفلاکس آشکاری در پمپ وجود ندارد.

در سال های اخیر، تعداد زیادی ایستگاه پمپ جریان محوری بزرگ در سراسر جهان، به ویژه در چین ساخته شده است. ایستگاه های پمپ جریان محوری با سرهای کم و جریان های زیاد مشخص می شوند.

اغلب در کنار رودخانه ها و مناطق ساحلی قرار دارند. در سال‌های اخیر، تعداد فزاینده‌ای از محققین متذکر شده‌اند که ضربان فشار در داخل ماشین‌های هیدرولیک یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر بر عملکرد ایمن و پایدار سیستم‌های ماشین‌آلات هیدرولیک است.

تجزیه و تحلیل ویژگی های هیدرودینامیکی ماشین آلات هیدرولیک با این حال، تحقیقات فعلی در مورد ویژگی‌های هیدرودینامیکی سیستم‌های پمپ جریان محوری تحت شرایط استفاده خاص هنوز پراکنده است.

تحقیقات عمدتاً بر روی ویژگی‌های انرژی سیستم‌های پمپ تحت شرایط استفاده خاص تمرکز دارد. در مورد ویژگی های هی

درودینامیکی سیستم های پمپ، به ویژه نوسانات فشار در پمپ ها، مقایسه و بحث عمیقی وجود ندارد.

منحنی مشخصه و میدان جریان داخلی سیستم پمپ تحت شرایط خاص به دست می‌آید. در نهایت نتایج شبیه سازی عددی با نتایج تجربی مقایسه می شود. نتایج نشان می دهد که توزیع گرادیان سرعت در پمپ است.