ارزش غذایی انواع انگور

زمان جشن گرفتن انگور معمولی سفره فرا رسیده است. انگورهای سیاه، بنفش، سبز و قرمز که در تمام طول سال در راهروی محصولات موجود است، اغلب به عنوان میوه‌ای ساده و روزمره نادیده گرفته می‌شوند.

با این حال، این یک غذای فوق‌العاده واقعی است، با فواید سلامتی متعدد که باید به شما انگیزه دهد که خوشه‌های انگور آبدار و خوش طعم را میل کنید.

به گفته کلینیک کلیولند، انگور منبع عالی آنتی اکسیدان های سالم، به ویژه پلی فنول ها است. آنها همچنین منبع عالی ویتامین C، فیبر محلول، پتاسیم، ویتامین K و همچنین رسوراترول، کورستین و آنتوسیانین هستند.

ممکن است از یک قلب سالم حمایت کند
خواص ضد التهابی انگور یاقوتی قرمز ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی کمک کند. پلی فنول‌ها که رنگ‌های روشن مشخصی را به انگور می‌دهند، ممکن است با مبارزه با رادیکال‌های آزاد در بدن در برابر بیماری‌ها محافظت کنند.

این غذای فوق العاده همچنین دارای اثرات ضد پلاکتی است و از فرآیندهای اندوتلیال پشتیبانی می کند که به نوبه خود به محافظت در برابر تجمع پلاک در شریان ها کمک می کند.

علاوه بر این، طبق کلینیک کلیولند، رسوراترول و پتاسیم موجود در انگور کشمش پلویی نیز به محافظت در برابر بیماری قلبی کمک می کند.

به افرادی که به ندرت میوه و سبزیجات مصرف می کردند روزانه 40 عدد انگور یاقوتی به مدت چهار هفته داده شد. محققان دریافتند باکتری های مفید روده که قند و کلسترول را می سوزانند، افزایش یافته است.

می تواند به بهبود سلامت چشم کمک کند. خوردن انگور سیاه اغلب ممکن است منجر به محافظت در برابر زوال شبکیه شود. این ممکن است به جلوگیری از دژنراسیون ماکولا کمک کند.

  • منابع:
    1. 5 Great Reasons Why Grapes Are a Superfood
  • تبلیغات: 
    1. قدمت درها از قرون وسطی تا دوره صفویه

    2. با عسل ترک پا را از بین ببرید

    3. ترفندی عالی برای خواب راحت و بی دغدغه با استفاده از عرق بهار

    4. استفاده از عسل در نجاری ها